Üdvözöllek kedves látogató!

"Megbocsátottam a megbocsáthatatlant, megpróbáltam pótolni nélkülözhetetlen embereket és elfeledni az elfeledhetetleneket.
Sokszor cselekedtem indulatból, okoztam csalódást és csalódtam olyanokban akiktől sosem vártam volna.
Öleltem, hogy védelmet nyújtsak és nevettem mikor már nem bírtam tovább.
Szereztem örök barátokat.
Szerettem és szerettek, de sokszor el is utasítottak.
Előfordult olyan is, hogy szerettek, de én nem tudtam visszaszeretni.
Repkedtem a boldogságtól, habzsoltam a szerelmet,esküdtem örök hűséget, de volt, hogy teljes erővel mentem fejjel a falnak.
Sírtam zenehallgatás, vagy fényképalbum lapozgatása közben és felhívtam valakit csak azért,hogy halljam a hangját.
Néha elég volt egy mosoly, hogy szerelmes legyek.
Sokszor éreztem meghalok a vágytól és féltem elveszítek valakit aki nagyon fontos számomra, a végén mégis elvesztettem.
DE TÚLÉLTEM! És még most is ÉLEK!
Az életet nem csak túlélem és Neked sem ajánlom, hogy ezt tedd.
ÉLJ! A harcba elszántan kell menni, az életet szenvedélyesen átölelni, emelt fővel veszteni és merészen győzni, mert a világ a bátraké és az élet túl sokat ér ahhoz, hogy jelentéktelenné váljon."
Chaplin

2011. március 16., szerda

Csősz József-Búcsú nélkül


Annalíznek sok szeretettel!

El sem köszöntem tőled,
udvari jó barát,
csak dicsértem szépséged
tizenöt éven át.

Tovább élhettél volna,
ha nem ront rád a hír,
mivel leveled ontja
sok ágad, drága nyír;

s a sárga szívecskéket
szomszéd sem tűri már,
(pedig a fűben még szebb,
ha rég elmúlt a nyár)...

Emlékszem, csüngő barkád
- megannyi női dísz -
övezte lombkoronád,
bámultam magam is

tavasztól kora őszig.
Csodáltam termeted:
kezdetben házereszig,
majd csúcsig törtetett...

Szerettél élni, mint én.
Kevés árnyékköröd,
ha vetült gyep szőnyegén,
úgy adott örömöt,

hogy olvastam alattad
verset vagy kisregényt,
támasztva fáradt hátat
törzsednek... új élményt

a közeledben kaptam,
míg nem jött unokám,
s körülötted futottam.
Így telt sok délután...

Családi tanács döntött:
nincs tovább kegyelem,
pedig vén, kérges bőröd
úgy imponált nekem.

Nem a söprű volt drága,
mely arany szíveket
gyűjtött ezer kosárba -
be mégsem telt veled.

Nem is a kéz fáradt el,
hiszen zöld korszakod
tavaszi emlékével
foglyod maradhatott,

aki csak csodált téged;
de elmúlt az idő...
Vijjogó fűrész ölt meg.
Fűrészpor-temető

sárga dombja a csonkon
jelzi a múltadat,
s míg én ezt versbe írom,
elszáll a pillanat...

De visszatér, ha dalod
lángokban sírod el,
és emlékező lelkem
hevíted testeddel.

Ó, mért nincs rólad fénykép? -
Hiába minden szó,
és nincs emberi mérték,
mellyel leírható:

El sem búcsúztam tőled
vélt érdemed szerint -
egy fát sajnálok benned,
egykori büszke nyírt!

2 megjegyzés:

  1. Annyira drága vagy!Én ugyanezeket írhattam volna , de csak pár prózai sorra futotta.Nem ismerem Csősz Józsefet, de mostantól a szívembe zártam.Köszönöm ezt a verset.
    Ezek a favágók tegnap nem jöttek.A megcsonkított szegény nyírfákból viszont, mivel már megindult a nedvkeringés, csorog a víz, sírnak, és én velük.
    Mégegyszer köszönöm!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Azért is tettem ide ezt a verset, mert mintha téged olvastalak volna:( Annyira hozzá tudnak nőni az ember szívéhez. Ölellek Annalíz és ne szomorkodj!

    VálaszTörlés